søndag den 6. marts 2011

Kylling i karry


Vi havde en god rest kylling til overs den anden dag og det skulle jo naturligvis bruges til noget.
Jeg pillede kyllingen og skar kødet i små stykker. Dernæst ristede jeg det på panden i lidt olie, med lidt hakkede løg og karry. Da det var gyldent, tilsatte jeg ca. 2 dl. hønsefond og lod det koge lidt ind.og tilsatte   2 dl. kokosmælk og lod det småsimre i ca. 20 min.
Jeg hakkede en hel rød snackpeber og ca. 150 gram ærter, og lod det blive varmt et par minutter inden servering. Jeg var helt godt tilfreds med at få lavet en "ny ret" at en rest og det mættede godt med brune ris til.

3 kommentarer:

Malou Klidmoster sagde ...

Uhm, jeg elsker også at lave restemad på den måde. Det et nemt, hurtigt og giver god samvittighed :-)

Miss A sagde ...

Hej Mette :)

Hvor ser det lækkert ud :)

Det er utroligt, hvad man kan få ud af at tømme køleskabet :)

De bedste hilsner fra
Anita
Liv og Mad

Mettes Mad m.m. sagde ...

Nemlig, rester er bare skønne og nemme:)