søndag den 27. marts 2011

Grove Pølsehorn



Hjemmelavede pølsehorn er bare kræs for både børn og voksne. Her i huset får de hurtigt ben at gå på, så jeg synes derfor også at de skal være en ordentlig kvalitet og indeholde nogle gode råvarer.


15 g. gær
1 dl. vand
1 dl. hvedesurdej
1 spsk. salt
75 g. smeltet smør
1 æg
200 g. grahamsmel
250 g. hvedemel


12 brunchpølser eller 12 små stykker pølse
1 æg til pensling


Gær og salt røres ud i surdej og vand. Smørret smeltes og køles ned inden det tilsættes dejen. Ægget røres også ud i dejen inden de to meltyper tilsættes lidt ad gangen.


Dejen hæver i ca. 1,5 time og fordeles i 12 stykker. Derpå trykkes dejen flad og pølsen lægges i og samles. Jeg tilsatte et streg ketchup inden jeg lukkede brødet, men det er smag og behag. Pensles med æg.


Bages ved 180 grader i ca. 20 min.





3 kommentarer:

Miss A sagde ...

Hej Mette :)

De ser godt nok gode ud dine pølsehorn. Det kan være, at jeg skal prøve dem med en soya-pølse :)

De bedste hilsner fra
Anita
Liv og Mad

Mettes Mad m.m. sagde ...

Tak Anita:)
God fornøjelse...

Anonym sagde ...

Bruger også surdej, hvedemel og en grov mel. Og så får pølserne lige en Skive bacon om sig inden de bliver rullet. Bare et lille variantforslag. Laver som regel 40-50stk hver gang. Så får ungerne lige en med i madpakken. Altid en succes.