søndag den 10. april 2011

Pandekager



En klassiker jeg aldrig bliver træt af! Spis dem med det samme hvor der er sprøde og lune. Gerne med marmelade, sukker med lakridsrod eller sirup.

Pandekager ca. 10 store
2 æg
6 dl. mælk
5 dl. mel
Kornene fra en hel vaniljestang
1 tsk. sukker
1/2 tsk. salt

Æg og 3 dl. mæsk piskes sammen og melen tilsættes lidt ad gangen.
Kornene fra vaniljestangen mases ind i 1 tsk. sukker der ligger på spækbrættet. Formålet hermed er at fordele kornene i sukkeret, så de ikke ligger i klumper.
Det sidste mælk røres i sammen med vanilje og sukker.

Steges i smør. 

6 kommentarer:

Unknown sagde ...

Så sidder jeg lige her under morgenkaffen og får mundvand :-)

Mettes Mad m.m. sagde ...

Skønt! Håber du overlevede dagen uden pandekager:)

Unknown sagde ...

Hej Mette..
Vil bare lige sige at jeg har prøvet dine mandler med hvid chokolade og lakrids.. Det var da en himmelsk lille snack.
Jeg har blogget om dem på min blog, har henvist til din skønne blog. Håber jeg er ok.
Hilsen
Det lille koekken/ Boegeskov

Mettes Mad m.m. sagde ...

Hej "det-lille-køkken"
Godt at høre at mandlerne blev godt.
Du er altid velkommen til at linke til mig, men tak fordi du spurgte.
Mvh. Mette

Rikke Venø sagde ...

Lemon curd er heller ikke værst på pandekager

Mettes Mad m.m. sagde ...

Lemon Curd er en pragtfuld opfindelse!