tirsdag den 13. december 2011

Cannelloni



Efter at jeg blev stærkt af denne lækre opskrift her, måtte det afprøves. Det må siges at være en sucess. Vi har fået det flere gange siden.

I stedet for en tomatsauce, anvendte jeg nogle henkogte tomater som jeg havde på køl. Dernæst klippede jeg nogle friske pastaplader over i passende størrelser og fordelede noget spinat, ricotta, serano skinke og et blad frisk basilikum.
Alle rullerne kom i et ildfast fad oven på en bund af blendede henkogte tomater. Dernæst lavede jeg en bechamelsauce og hælde over rullerne, så de var helt dækkede og ind i ovnen ved 200 grader ca. 25 min.

Jeg laver bechamel efter denne opskrift:
5 dl. mælk
50 g. smør
5 spsk. mel
Salt og peber.

Smørret smeltes og melet røres i. Dernæst tilsættes mælken lidt ad gangen under kraftig omrøring. Smages til med salt og peber.

Ingen kommentarer: