onsdag den 15. februar 2012

Kartoffel- jordskokkesuppe


Jeg spiser meget suppe for tiden, og denne bliver jeg glædeligt overrasket over hver gang. Smagen af jordskokker er så speciel og dejlig på samme tid. Grundlæggende laver jeg supperne på samme måde, så der er nok ikke det helt nye i denne opskrift.
Dog lavede jeg en rødkålssalat til med granatæbler, appelsiner, valnødder og en olie-hyldeblomsteddike dressing til. Det gav lidt kant til en ellers blød ret.

1 stort løg
2 fed hvidløg
Skæres i små stykker og brunes i bunden af gryden. 
500 g jordskokker
500 g kartofler
Skæres i mindre stykker og brunes også i gryden.
Dernæst tilsætter jeg ca. 1 liter hønsefond og lader det koge til det er mørt.
Jeg tager lidt af væsken fra og gemmer det og blender resten. Hvis den er alt for tyk, tilsættes lidt af væsken igen. Kan rundes af med 2-3 spsk. cremefraiche

Ingen kommentarer: