onsdag den 4. august 2010

Rabarbertærte med kokus



Rabarbertærte er også skønt om sommeren og sammensætningen mellem det syrlige og det søde, er efter min smag, noget af det bedste der findes.
Jeg købte et bundt i går hos min lokale grønt handler Kong Gulerod, og de smagte dælme godt.
Tærten er nem at lave og smager ekstra godt med en lille klat vaniljeis eller creme fraiche ved siden af.

1 bundt friske rabarber, ca. 500 g
125 g sukker.
Sukkeret stryges over rabarberne der er fordelt i et tærtefad

Dej
125 g. smør
170 gram sukker
125 gram kokus
1 ksps. bagepulver
60 g. mel
1 æg

Smør og sukker røres sammen og æget vendes i. Kokus, mel og bagepulver blandes sammen og røres sammen med smør og sukker.
Dejen er klistret og svær at rulle ud til et låg, så jeg plejer at trykke små klatter flade og sætte dem sammen efterhånden som jeg dækker rabarberne.
Bages ved 200 grader i 25 minutter, eller til overfladen er sprød og gylden.


Ingen kommentarer: