fredag den 22. oktober 2010

Cremet svampesuppe



Svampesuppe

Denne suppe er et forsøg på at lave en kopi af den jeg smagte for nyligt da vi var på spa-ophold. Den blev ikke helt så god, og det skyldes blandt andet at jeg ikke fik lvet de syltede bøgehatte, som kunne have givet god syre til den cremede suppe. Jeg købte nogle blandede svampe på grønttorvet hos min lokale øko-pusher. Jeg synes således ikke at man behøver at bruge en bestemt slags svampe til denne suppe.

250-300 g. blandede svampe
Olivenolie eller smør til ristning
1 lille løg
5 dl. hønsefond
En slat fløde og salt og peber efter behov
Bredbladet persille

Svampene ristes gyldne sammen med løgene, og simre efterfølgende ca. 30 min med hønsefond. Det hele blendes og kommes tilbage i gryden og smages til med fløde, salt og peber. Til sidst drysses lidt hakket persille over suppen.

Ingen kommentarer: